به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

با سلام
ببخشید میخاستم بدونم می تونم برای کار با کانولوشین در متلب از سرور مثلا HP G7 با RAM 64G استفاده کرد؟یعنی دیگه نیازی به GPU نباشه؟

توسط (107 امتیاز)

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام
اگه منظورتون HP Proliant DL380 G7 هست. این سرور سی پی یوش Intel Xeon Processor E5620 2.40 GHz هست مربوط به سال 2010!(4 هسته ای) و از لحاظ پرفورمنس از Corei7 3770 هم ضعیفتره .از رم های DDR3 باس 1333 استفاده میکنه که ماکسیمم پهنای باندی که ارائه میکنه 10 گیگ بر ثانیه است. !ینو مقایسه بکنید با پهنای باند 226 گیگابایت بر ثانیه ای کارت گرافیک GTX980 .یا تایتان ایکس با 336 گیگابایت بر ثانیه(نسل مکسول) و 480 گیگابایت بر ثانیه تو نسل پاسکال (جدیدترین نسل).( پهنای باند کارتهای گرافیک رو میتونید اینجا ببینید )
بین سی پی یو Intel Xeon CPU E5-1650 v2 که شش هسته هست با کلاک 3.5 گیگاهرتز و تو سرورها استفاده میشه سرعتش در قیاس با یه تایتان ایکس بین 40 تا 240 برابر کمتر هست.
در مورد کارتهای گرافیک رده پایین تر هم باز ضعیف تره
اما اینکه آیا میتونید ازش برای تست استفاده کنید یا نه بستگی به پروژه شما و اندازه دیتای شما داره.
دقت کنید که حتی یه کارت گرافیک معمولی و ارزون قیمت مثت GTX750 و یا GTX950 هم به ترتیب پهنای باند 80 و 106 گیگابایتی دارن و کاراییشون بمراتب از اون سی پی یو بیشتره .
دیدن این مقاله پیشنهاد میشه

توسط (4.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط

ممنون از پاسخ تون. ببخشید در مورد HP G9 چطور؟

خواهش میکنم . اون از این مدل خیلی قویتره اما هنوز تو پردازش موازی به کارت گرافیک نمیرسه. هم پهنای باند رم های DDR4 کمتره هم تعداد هسته های پردازشی . و هزینه اش هم اصلا و ابدا معقول نیست. اگر این سرور رو دارید خب مشکلی نیست میتونید براحتی تست کنید و استفاده کنید. اما اینکه بخوایید تهیه کنید نه. در خارج هم سرور های gpu میسازن و ازش استفاده میکنن. فریم ورکهایی مثل تنسورفلو و CNTK هم از این قابلیت استفاده میکنن. البته از کلاسترهای مختلف هم میشه استفاده کرد ولی خب من شخصا تست نکردم چه تعداد سیستم کارایی مناسبی رو ارائه میکنه (با توجه به تاخیرهای ارتباطی بین سیستم هاو...)
برای همین همیشه یه کارت گرافیک یا استفاده از چند کارت گرافیک قوی گزینه به مراتب بهتری هم از لحاظ هزینه و هم کارایی هست .
سلام . ببخشید اگه CPU G7   X5650 2.67 GHZ باشه ، چطور خواهد بود؟
سلام . بزارید خیالتون رو راحت کنم . اگر بحث قیاس سی پی یو با جی پی یو باشه هیچ CPU ایی در دنیا وجود نداره که از لحاظ پارالالیزم بخواد به کارت گرافیک برسه. کارتهای گرافیکی که صحبتشون شد 2000 تا 3000 واحد پردازشی دارن! با پهنای باند فوق العاده بالا! درسته این هسته ها قابل قیاس با معادلهای اونها تو سی پی یو ها نیست اما خاص منظوره طراحی شدن اونها برای عملیاتهای موازی اونها رو انقدر بهینه کرده .
این سی پی یو ها هم تو پرفورمنس به هیچ عنوان حتی نزدیک کارتهای گرافیک هم نمیتونن بشن.
سلام.ممنون از پاسخ گویی تون. نه من قصد قیاس ندارم. واقعیت اش من به این CPU G7   X5650 2.67 GHZ به دسترسی دارم. میخام ببینم میتونم کار کانولوشین رو روش انجام بدم؟
سلام.خواهش میکنم. خب در این صورت بهترین راه انجام تست هست و بصورت عینی دیدن اینکه چقدر زمان میبره برای اموزش یک دیتاست خاص و اینکه ایا صرفه از نظر خود شما داره یا نه.
سلام مجدد. پس به نظرتون حداقل از یک کارت گرافیک GTX980 قویتر هست؟
نه نیست! من لینک مقاله رو دادم خدمتتون اونو حتما مطالعه کنید تا یه ایده ای بدست بیارید از قدرت سی پی یو و کارت گرافیک تو این حوزه
کارت گرافیک مناسب
...