به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام. (مشکل حل شد، دو تا پست پایین تر توضیح دادم چطوری)
یه توضیح اول بدم من کارم یادگیری ژرف نیست، کار من نوروساینس هست و در خصوص تحلیل سری های زمانی با استفاده از Transfer Entropy کار میکنم. به هر صورت در یک نقطه مشترک هستیم که پردازش موازی با GPU هست.
من از تولباکس TRENTOOL استفاده میکنم که از پردازش موازی استفاده میکنه. از اینها بگذریم.

نسخه ۱۶٫۰۴٫۳ اوبونتو رو نصب کردم، کارت گرافیک Nvidia GTX 960M رو هم نصب کردم. بعد هم مطابق مراحلی که در راهنمای سایت Nvidia بود cuda رو نصب کردم.
تولباکس رو که اجرا میکنم یه جایی میرسه به یک تابعی که نویسنده کد یه تابع همنام اون رو به زبان cpp کد نویسی کرده و کنار تولباکس هست که فکر کنم از کدنویسی کدا اونجا استفاده میکنه.
زمان اجرای این تابع خطای زیر رو میده:

no kernel image is available for execution on the device

یه نکته ای هم هست، توی سایت انویدیا گفته که قبل از نصب ورژن لینوکس و جی سی سی و ... بررسی بشه که به صورت زیر هست:

نسخه هسته لینوکس من و نسخه gcc من کمی با این چیزی که اینجا نوشته متفاوت هست ولی هنگام نصب هیچ مشکلی پیش نمیاد و همه چیز به درستی پیش میره.
کسی تا به حال با این مشکل مواجه شده؟ راه حلی دارید؟

توسط (115 امتیاز)
ویرایش شده توسط

3 پاسخ

+1 امتیاز

سلام
بنده آخرین نسخه تنسوزفلو tensorflow_gpu-1.5.0 رو که هفته پیش اومد به بازار :ی رو با cuda 9.0 و cudnn 7.0 نصبش کردم و مشکلی نداشتم یه دستورالعمل هم اینجا نوشتم که میتونید استفاده کنید.

توسط (830 امتیاز)
0 امتیاز

آقای نصیری عزیز سپاس از پاسخ شما.
میخواستم یه عکس هم قرار بدم نشد در پاسخ شما دیدگاه بنویسم برا همین اینجا پست رو گذاشتم.
دستوری که در اول راهنما گذاشتید که نشون میده کارت گرافیک نصب هست یا نه رو اجرا کردم. ولی چندان با این موضوع آشنایی ندارم. تصویر پاسخ رو اینجا گذاشتم. به نظرتون CUDA به درستی نصب شده؟مشکل از متلب هست یا جای دیگه؟


سپاس از وقتی که میذارید.

توسط (115 امتیاز)
سلام
این تصویر نشون میده که درایور شرکت nvidia  برای کارت گرافیکتون نصب شده. که نشون میده یه کارت گرافیک 960 با 4 گیگ حافظه دارید.
من در ادامه راه برای شناسوندن کودا به متلب چیزی نمیدونم. ولی در مورد شناسوندن کودا به تنسورفلو اگه سوالی دارید در خدمتم
0 امتیاز

سلام خدمت دوستان عزیز.
بعد از حدود ۱۰ روز سر و کله زدن بالاخره TRENTOOL با استفاده از CUDA اجرا شد.
برای اینکه احیانا بعدا کسی به این مشکل بر بخوره و مثل من وقتش تلف نشه مفصل موضوع رو توضیح میدم انشاالله برای دیگر دوستان هم مفید باشه.

صورت مساله این بود:
* نصب لینوکس روی لب تاپ هایی که کارت گرافیکی nvidia دارن، بعد از اون نصب و راه اندازی CUDA Toolkit و گام بعدی کامپایل کدهای TRENTOOL که در فولدر CUDA تولباکس هستن تا توسط متلب قابل استفاده باشن.
- مطابق راهنما سایت انویدیا ،‌اوبونتو نسخه ۱۶٫۰۴ با kernel 4.4 رو نصب کنید. البته من روی اوبونتو نسخه ۱۶٫۰۴٫۳ هم نصب کردم مشکلی پیش نیومد کد به خوبی کار کرد. حتما توجه کنید که بلافاصله بعد از نصب اوبونتو، اولین کار، بروزرسانی اوبونتو رو غیر فعال کنید که هسته رو بروزرسانی نکنه. (زمان نصب توجه کنید که در صفحه اولی که میاد کلید e رو بزنید بعد برین آخر خطی که linux شروع شده و عبارت nouveau.modeset=0 رو وارد کنید بعد کلید f10 رو بزنید تا کار نصب انجام بشه. اگه اینکار رو نکنید نمیتونید اوبونتو رو نصب کنید.)
- بعد از نصب هم software updater رو اجرا کنید و در قسمت سخت افزار های اضافی، آخرین نسخه ای از درایور nvidia که پیشنهاد داده رو نصب کنید و یک بار رایانه رو ریست کنید. تا اینجا کارت گرافیک رو نصب کردید.
- گام بعدی نصب CUDA هست که مطابق همون راهنما مراحل رو ادامه بدید نصب میشه. من با سناریوی .deb نصب کردم.
- متلب رو هم نصب کنید. من matlab 2016a لینوکسی رو نصب کردم.
- مطابق راهنمای TRENTOOL تولباکس ها رو دانلود کنید و در آدرس هایی که مد نظرتون هست از حالت فشرده خارج کنید. مجددا مطابق راهنمای TRENTOOL آدرس ها رو به متلب اضافه کنید(با دستور های addpath savepath).
- گام بعدی کامپایل کتابخونه های TRENTOOL هست، برای این منظور باید دو تا کار انجام بدید.
یکی اینکه برید به فولدر زیر:
/TRENTOOL3-master/cuda
دو تا فایل رو باید اصلاح کنید که اصلاح شده اش رو در زیر قرار دادم. توجه کنید که این فایل های اصلاح شده برای matlab 2016a هست. اگه نسخه متلب فرق میکنه یه اصلاح جزیی نیاز داره(منظورم فایل makefile هست.)
فایل gpuKnnLibrary
فایل Makefile
- گام بعدی که متاسفانه در راهنمای TRENTOOL نیست اینه که باید در همین فولدری که این دو تا فایل هست، راست کلیک کنید و گزینه open in terminal رو بزنید. در صفحه ای که باز میشه بنویسید make که اگه با موفقیت انجام بشه، آخرش مینویسه که با موفقیت انجام شد.
بعد از این مراحل میتونید قابلیت cfgTEP.ensemblemethod = 'yes'; رو فعال کنید. البته تنظیمات دیگه ای هم داره که از مثال analyze_no_info میتونید انجام بدید.
**نکته بسیار مهم: زمان اجرای کد، حتما باید current folder متلب در آدرس TRENTOOL3-master/cuda باشه در غیر اینصورت کد اجرا نمیشه.
امیدوارم موفق باشید.

توسط (115 امتیاز)
ویرایش شده توسط
...