به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

با عرض سلام و احترام خدمت شما
بنده با توجه به اینکه سمینارم در مورد بازیابی تصاویر بر اساس محتوا با استفاده از الگوریتم ژنتیک و یادگیری عمیق بود با موفقیت پشت سر گذاشتم .
رشته بنده it هست مقطع ارشد
اما متاسفانه برای پایان نامه استادبنده اصلا هیچ کمکی به بنده نکرده و فرمودند بنا به علاقه خودتون یا بازیابی تصاویر بر اساس محتوا با استفاده از الگوریتم ژنتیک رو انتخاب کنید و یا بازیابی تصاویر بر اساس محتوا با استفاده از یادگیر عمیق
که بنده با توجه به مطالبی که خواندم بازیابی توی یادگیری عمیق مد نظرم هست اما نمی دانم ایده اصلی من باید چگونه انتخاب بشه و اینکه چه طور باید متوجه بشم نوآوری که قرار است بهش دست پیدا کنم چیست؟در کل نمی دانم شروع و استارت کار من از کجا باید شروع بشه
خواهش میکنم بنده را راهنمایی کنید چون اطلاعات کافی در این زمینه ندارم.
سپاسگذارم

توسط (100 امتیاز)
با سلام و وقت بخیر

بنده ترم اخر ارشد هوش مصنوعی ام
برای پایان نامه میخواستم در زمینه یادگیری عمیق پروژه بردارم
ممکنه کاربرد های مهم رو بگین
مچکرم
سلام
واقعا کسی نیست یه نظر یا پیشنهادی به بنده بکنه واقعا گیر کردم و نیازمند کمک شما دوستان هستم.
با تشکر
@smhinfo :‌سلام. کاربردهای مهم که نسبی هستن و فرد به فرد فرق میکنه. یکسری توضیحات دادم همون مسیر رو طی کنید میتونید بصورت گام بگام مشخص کنید چه چیزی مورد علاقتون هست و اونو پی بگیرید.

1 پاسخ

0 امتیاز

سلام
معمولا دو راه کلی وجود داره .
۱. یا از کسی که صاحب نظر هست کمک میگیرید و اون فرد با توجه به شناختی که از شما و همینطور فیلد موردنظر داره شما رو راهنمایی میکنه .
۲. کسی نیست و خودتون باید راه رو پیدا کنید.

با گزینه اول که کاری نداریم . اما وقتی حالت دوم شامل حال شما میشه چند تا کار باید انجام بدید.
در گام اول کسب یک دانش اولیه در مورد حوزه کاری انتخابی شماست . بعد از اون باید مقالات حوزه مورد نظر رو مطالعه کنیداینجا از کسانی که قبلا کار کردن هم میتونید استفاده کنید برای دسترسی به این افراد میشه از گروه تلگرام ما و همینطور سایتهایی مثل Quora یا Stackoverflow ‌(بخش CrossValidated و Data Science ) یا reddit ( که ساب ردیتهای خیلی خوب و مختلفی داره مثل MachineLearning‌ و یا DeepLearning ) که میتونید سوال کنید و راهنمایی بگیرید.
برای مطالعه کارهای قبلی انجام یه سرچ ساده این روزا میتونه نتایج خیلی خوبی براتون به همراه داشته باشه ولی بطور کلی چک کردن سایت arxiv-sanity.com یکی از مهمترین بخشای این فازتون باید باشه .
بعد از مطالعه اون مقالات و کارهای انجام شده قبلی هست که میتونید ایده بگیرید چه مسیری رو برید . البته باز اینجا داشتن بک گراند یا حداقل آشنایی با کسی که کار کرده نیازه برای جهت دهی . چون باید بر اساس بودجه زمانی و شرایط کلی خودتون یک انتخاب داشته باشید.
خیلی مهمه که دقت کنید قرار نیست یک انتخاب نهایی داشته باشید . معمولا شما در دسته های مختلف موضوعات مورد علاقه خودتون رو لیست میکنید بعد قدم به قدم با صحبت یا مطالعه یا تحقیق بیشتر میبینید کدوم مورد برای شما منطقی تره .

یک نکته در مورد سایت Quora بگم اونم اینه که وقتی سوالی پرسیدید حتما تگ ها رو ویرایش کنید و تگ مناسب بزارید خودش تگ پیشفرض انتخاب میکنه که در ۹۹درصد اوقات بی ربطه. وقتی تگ ها رو درست کنید مثلا تگ Deeplearning یا MachineLearning یا هر حوزه خاص خودتون رو بزارید میبینید یکسری افراد بشما نمایش داده میشه . میتونید رو لیست بیشتر کلیک کنید و برای این افراد درخواست بفرستید که به سوالتون نگاه کنن و در صورت صلاحدید جواب بدن. این گزینه فوق العاده ایه که کمک میکنه خیلی از متخصصین تراز اول دنیا بصورت مستقیم بتونن بشما کمک کنن . اونجا افرادی مثل ایان گودفیلو یا یان لیکان و... رو میبینید که به سوالات مختلف جواب میدن پس از اون محیط غافل نشید. گروه یادگیری عمیق گوگل هم هست که از بخش منابع یادگیری سایت معرفی شده اونجا هم میتونه خوب باشه برای پرسش سوال.

توسط (4.3k امتیاز)
سلام واقعا ممنونم که اینقدر خالصانه و صادقانه پاسخگوی سوال بنده شدید
از شما بسیار بسیار سپاسگذارم.
سلام. خواهش میکنم.
...