به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

با سلام
برد من 3 تا درگاه pci-epress داره میخاستم ببینم اگه برفرض بیام 3 تا GTX 980 بندازم به اندازه 1080 جواب میده ؟ یا اینکه میشه همزمان از 3 تا GPU استفاده کرد ؟

توسط (389 امتیاز)

1 پاسخ

+4 امتیاز

سلام
شدن میشه اما داستان به همین سادگی نیست .
خلاصه :
بجای خرید سه تا کارت GTX980 یه کارت GTX1080 بخرید .

توضیح طولانی تر :
در حال حاضر هیچ فریم ورکی حافظه کارتهای جداگانه رو با هم تجمیع نمیکنه . یعنی زمانی که شما 3 کارت گرافیک با حافظه 4 گیگ استفاده کنید حافظه در دسترس شما 12 گیگ نمیشه . میشه سه حافظه 4 گیگابایتی . در Caffe شما باید از کارتهایی که معماری مشابه دارن (از یک نسل هستن) و ترجیحا از یک مدل استفاده کنید غیر اون تضمینی نداره . و مدل و معماری شما هم محدود میشه به کمترین حافظه در دسترس. و معماری شما باید در اون میزان حافظه جا بشه. و اتفاقی هم که می افته در اصل اینه که معماری شما بصورت موازی در دوکارت گرافیک با هم اموزش میبینه و فقط اندازه بچ موثر شما دوبرابر میشه . (یعنی مثلا شما اندازه بچتون 128 باشه. یک شبکه تو کارت گرافیک اول با بچ 128 اجرا میشه یکی دیگه با بچ 128 تو کارت دیگه و بعد نتایج اینها تجمیع میشه و اپدیت صورت میگیره.)
مثلا فرض کنید شما دوتا کارت 960GTX دارید یکی 2 گیگ و یکی دیگه 4 گیگ رم. در زمان آموزش با دو گرافیک اون حافظه 2 گیگ ملاک قرار میگیره. علاوه بر این شما قابلیت مشخص کردن اینکه کدوم بخش از کد شما روی کدوم کارت گرافیک و یا حتی CPU اجرا بشه رو ندارید. از این جهت کفی خیلی ضعیف عمل میکنه تو این بخش . و همیشه خرید یک کارت گرافیک قدرتمند بهترین انتخاب هست.
البته اگر بخوایید هر شبکه رو بصورت جداگانه روی یک کارت اموزش بدید خب کماکان این بحثش جداست و میتونید این کارو بکنید.
در تنسورفلو اما داستان متفاوته کمی. در تنسورفلو شما میتونید خودتون مشخص کنید که کدوم بخش از کد شما روی چه بخشی (کدوم کارت گرافیک یا سی پی یو ) اجرا بشه . و کلا از این جهت تنسورفلو خیلی بهتره. اما این هم خوب دردسرهای خودش رو داره (اما این به معنای خیلی سخت بودن و یا مثل caffe داستان داشتن نیست!) و اینطور نیست که با حافظه کارتها بصورت یک حافظه بزرگ برخورد بشه و این مسئولیت شماس .

نکته بعدی بحث پشتیبانی سخت افزاری و بهبودهایی که هست که در کارتهای جدید ارائه میشه. تفاوت سرعت بین یه کارت Gtx1070 و کارتهای نسل قبل بسیار زیاد و چشمگیره! .و این فقط بخاطر بهبود معماری هاست . و از لحاظ قیمت تمام شده هم بسیار به صرفه تر هستن .

خرید سه کارت GTX980 جدید حدود 3 میلیون تا 3 میلیون و ششصد هزار تومن هزینه داره برای شما . شما با این هزینه میتونید یه GTX1080 یا با کمی هزینه بیشتر دوتا GTX1070 خریداری کنید که به مراتب بهتر هستن.(لیون کامپیوتر فروش ویژه داره که قبل سال تحویل میتونید بخرید) یا اینکه یکم صبر کنید و GTX1080TI با 11 گیگ رم خریداری کنید که بطرز غیرقابل باوری کارایی شبیه به تایتان ایکس داره. (با ورود سری TI یه کاهش قیمت مناسب باید ایجاد بشه و خریدش رو باز هم بصرفه تر بکنه (1080 و کارتهای قبلی). خارج عرضه شده ولی تو ایران هنوز نیومده و احتمالا طی اردیبهشت و خرداد دیگه باید این کارتها هم وارد شده باشن.

و یه نکته آخر هم تا فراموش نکردم اونکه زمانی که از چند کارت گرافیک قراره استفاده کنید توجه به سرعت درگاه هاییpciexpress که مادربرد داره داشته باشید . اینجا چیپست شما و مادربرد شما تاثیر مستقیم در کارامد بودن یا نبودن این هزینه کردن داره . اگه شما کارتهای قدرتمندی رو روی درگاه هایی نصب کنید که سرعت کمی دارن از لحاظ پهنای باند اون کارت bottleneck میشه و از همه قدرت اون نمیتونید استفاده کنید و در نتیجه اون ایده اولیه شما هم هیچ میشه.
معمولا کسایی که مادربردهای خیلی قدرتمند (سرورها و یا مادربردهای اختصاصی گیم ها) تو این زمینه ها مناسبن ولی کسایی که مادربردهای معمولی دارن این قضیه رو باید توجه کنن قبل از هزینه کردن .
برای همین همیشه گفته میشه بهترین کار انتخاب یه کارت گرافیک قدرتمند هست بجای خرید چند کارت گرافیک ضعیف تر.

توسط (4.3k امتیاز)
...