به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام
تو حوزه یادگیری عمیق رابطه بین اصطلاحات موجود را چجوری بفهمم؟نقشه ای وجود دارد؟
مثلا رابطه keras,tensorfelow,python ,...
ممنون

توسط (110 امتیاز)

1 پاسخ

+2 امتیاز

سلام
پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالاست که بشدت تو حوزه data science استفاده میشه تو حوزه یادگیری عمیق و ماشین لرنینگ هم بشدت استفاده میشه و تقریبا تمام فریم ورکها و کتابخونه ها بدون استثنا یک رپر پایتون برای کارکردن ارائه کردن و میکنن.
تنسورفلو یه فریم ورک برای کار تو حوزه یادگیری عمیقه مثل کفی مثل تورچ (یک backend هست )
کراس یه کتابخونه frond end برای کار تو حوزه یادگیری عمیق هست.که API سطح بالاتر و ساده تری رو ارائه میکنه برای کار کردن که خود اون دستورات و توابع و... در سطح پایین با استفاده از یک بک اند مثل ثیانو یا تنسورفلو نوشته شده ان و شما میتونید از اون استفاده کنید. کراس اول برای ثیانو اومده بود و بعدا تقریبا چند ماه قبل برای تنسورفلو هم فراهم شد .

شما میتونید بدون استفاده از کراس از تسنورفلو استفاده کنید و کد بزنید . میتونید هم از کراس استفاده کنید و خیلی راحت تر باشید در کد زدن .

توسط (4.3k امتیاز)
سلام . نه .
اگه اینطور بخوایید بگید
تنسورفلو میشه win32 api و کراس میشه یه چیزی مثل wxwidgets یا Qt
بطور خلاصه کراس یه چیزی بیشتر از یکسری توابع سطح بالاتر نیست . مثلا شما تو تنسورفلو خودتون باید تمام مراحل training و تست رو کد بزنید! یا برای اضافه کردن لایه های مختلف کد بنویسید . اما در کراس قبلا این کارو برای شما کردن و مثلا شما هر وقت بخوایید یه لایه کانولوشن استفاده کنید مستقیم میرید میگید یه لایه کانووشن با این مشخصات برام بساز . یا مراحل ترینینگ و تست و خیلی موارد دیگه رو از قبلا برای شما نوشتن که شما دیگه خودتون هر بار مجبور به نوشتن اونا نباشید .
مثل دیگه مثل این میمونه شما توابع ضرب و جمع دارید! یکی میاد یه تابع توان مینویسه بر اساس این توابع شما! اولی میشه تنسورفلو دومی میشه کراس!
ممنون خیلی کمک کردید با مثال. تو این مثال:حالا خود ویندوز که فریم ورک را میده چیه؟ اگر نتسور فلو میشه win32 api
سلام . مثالی که زدم مثال دقیقی نیست. نمیشه یک به یک اینارو کنار هم گذاشت. وین 32 مربوط به همون ویندوزه که باز خود وین 32 بالای system api ها سواره یعنی یه سطح دیگه هم قبل از win32 api وجود داره .
ببینید من فقط اون مثال رو زدم تا ایده بگیرید که یه چیز سطح پایین تر هست که شما میتونی با همون کار کنی فقط بیشتر باید کد بزنی . و یه چیز سطح بالاتر هست که بقیه اومدن اون کد زدنا رو انجام دادن که شما دیگه عینا همون کارو انجام ندی .
داستان این همون داستان صفر و یک هست و زبان اسمبلی
یا داستان رو مثل اسمبلی در نظر بگیرید و زبان سی و سی++
یا زبان سی++ در نظر بگیرید و سی شارپ و جاوا
که بخش دوم بالای بخش اول نوشته شده (با سی++ جاوا رو نوشتن! با سی++ سی شارپ رو نوشتن! با اسمبلی سی رو نوشتن و هر کاری شما با سی میکنی میتونی با اسمبلی هم بکنی و هرکاری با اسمبلی بکنی میتونی با صفر و یک هم بکنی! فقط عمر حضرت نوح میخواد و صبر ایوب!
تعریف تنسورفلو مشخص هست . تنسورفلو یه فریم ورکه که برای استفاده از اون شما از یکی از زبانهایی که از اونها پشتیبانی میکنه استفاده میکنید. میتونید از سی++ استفاده کنید میتونید از پایتون هم استفاده کنید. فریم ورک هم یعنی یکسری کتابخونه + ابزارها اگه خیلی خلاصه بخواییم بگیم .
کراس یک کتابخونه سطح بالا به زبان پایتون هست که بالای تنسورفلو قرار میگیره . یعنی برای اینکه یک دستور کراس رو شما بتونید اجرا کنید حتما قبلش باید تنسورفلو نصب باشه . چون خود کراس میره از کتابخونه و توابع تنسورفلو برای اجرا استفاده میکنه . برای همین به تنسورفلو میگن Back end . و به کراس میگن یه front end .
کراس نه تنها میتونی با تنسورفلو کار کنه بلکه اگر ثیانو هم نصب باشه میتونه از اون استفاده کنه. یکی از مزیت های اینجور کتابخونه ها همینه .
...