به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام
شرمنده سوالم شاید یکم خارج از موضوع باشه، اما لطفا راهنمایی کنید.
من دانشجوی ارشد برق الکترونیکم و درس پردازش تصویر و شبکه عصبی رو اختیاری برداشتم و به شدت علاقه مند شدم بهشون. و یک مقاله ساده هم برای درس شبکه عصبی با متلب انجام دادم با موضوع: "لبه یابی تصاویر با شبکه عصبی MLP"
تصمیم گرفتم برای پایان نامه هم در زمینه پردازش تصویر کار کنم و در جستجوهام به CUDA و پیاده سازی الگوریتم های پردازش تصویری بر روی GPU رسیدم و باز مشتاق تر شدم ( برنامه نویسی و کلا درس های کامپیوتر رو خیلی دوست دارم :-) ). و در ادامه هم به deep learning و سایت شما رسیدیم. حالا کمی گیج هستم. چون درس های بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین که ظاهرا مقدمات این بحث هاست رو نگذروندم. ( توی پردازش تصویر، فقط نصف کتاب گونزالس رو خوندیم، تا قبل از segmentation ).
حالا سوالم اینه که به نظرتون با این وضعیت من، وارد شدن به موضوعات پردازش تصویر با شبکه های عصبی عمیق، برای من ممکنه؟ یا نه؟
و اینکه من ++C رو بلدم و الان هم کورس پردازش موازی Nvidia رو در Udacity دارم میگذرونم و تا حدودی CUDA یاد گرفتم. حالا اگر بخوام کار با نرم افزارهای یادگیری عمیق مثل Caffe رو یاد بگیرم CUDA و C++ کافی هست؟ اگر نه که قیدشو بزنم. چون بنظرم خیلی زمان بر میشه که چندین درس و نرم افزار رو باهم یاد بگیرم.
ممنون میشم راهنمایی بکنید.

توسط (100 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

سلام
1.در حالت کلی دونستن مبانی پایه پردازش تصویر کفایت میکنه و بیشتر از اون رو میتونید بصورت موضوعی برید و مطالعه کنید.
2.برنامه نویسی CUDA هم تو 99 درصد اوقات نیاز نیست. من طی این مدتی که دیپ لرنینگ دارم کار میکنم حتی یکبار هم نشده یه خط کد برای جی پی یو بزنم . پس این هم در حالت کلی نیاز نیست. مگر اینکه شما خودتون قصد پیاده سازی یک روش جدید بصورت کاملا بهینه روی کارت گرافیک رو داشته باشید یا یه لایه جدید بخوایید مثلا برای caffe بنویسید که اون هم معمولا با یکی دوتا توتریال دیدن حل میشه و نیاز به دونستن بیخ و بن برنامه نویسی کودا نداره بنظر من.
3.برای دیپ لرنینگ سی++ خوبه . ولی سعی کنید حتما پایتون رو خوب یادبگیرید (یادگرفتنش خیلی ساده اس شاید کلا 2 3 روز وقت نیاز داشته باشه و طی یک هفته به تسلط خوبی برسید) چون هم کارکردن و هم منابع برای پایتون خیلی خیلی بیشتر هست و کلا خیلی خوبه . Lua هم هست که اگر بخوایید با تورچ کار کنید میتونید یاد بگیرید . البته lua رپر پایتون هم داره .
4. یادگیری ماشین رو هم بلد باشید حتما. سعی کنید بجای خوندن کورس پردازش موازی کودا برید کورس ماشین لرنینگ اندرو ان جی رو ببینید و کار کنید . چون این ضرروریه دونستنش . بعدش اگر چیز دیگه ای لازم بود میتونید کم کم اطلاعاتتون رو بروز کنید.
کلا مشکلی نیست فقط یکسری اطلاعات اولیه رو در مورد ماشین لرنینگ و پردازش تصویر بدونید که اینم بیشتر برای فهمیدن مطالب اموزش ها و.... تو این زمینه اس . بعدش میتونید استارت بزنید

توسط (4.3k امتیاز)
...