به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

+1 امتیاز

من قرار است برای انجام پایان نامه ارشدم که در زمینه یادگیری عمیق کانولوشنی هست، یک کامپیوتر برای آزمایشگاه دانشگاه بخرم. می خواستم از دوستانی که اطلاعی در رابطه با سخت افزار مورد نیازی که در ایران موجود باشد دارند خواهش کنم در رابطه با GPU مورد نیاز، CPU، RAM و هرچیز دیگری که در سخت افزار مورد استفاده مهم است راهنمایی کنند.
استفاده ی اصلی شاید بیشتر fine tune مدل های موجود باشد، ولی ممکن است برای آموزش کامل شبکه کانولوشنی هم استفاده شود.

توسط (144 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام بهترین گزینه های موجود کنونی (از نظر قیمت و بازده) پردازنده های گرافیکی NVIDIA GTX 1070 و NVIDIA GTX 1080 هستن که در ایران هم موجود هستن. گزینه بعدی NVIDIA TITAN X جدید هستش که خب خیلی گرون هست و اگر بودجه دارید تهیه کنید. همچنین موقع تهیه سیستم پاور قوی مناسب تهیه کنید.
ترجیحا از پردازنده های ۸ هسته ای اینتل یا بالاتر استفاده کنید. مقدار رم سیستم هم ترجیحا ۳۲ یا بیشتر باشه (با ۱۶ هم کارتون راه میفته ولی ممکنه برای بعضی موارد خاص رم نیاز پیدا کنید) البته از رم برای پردازش های عمیق که روی GPU هستن استفاده مستقیم نمی شه ولی برای بارگزاری داده ها به شدت تاثیر گذاره.
در صورت امکان از یک هارد SSD برای درایو اصلی استفاده کنید که تاثیر زیادی در سرعت کارتون می زاره.

توسط (535 امتیاز)
انتخاب شده توسط
آقا محسن همه چی رو گفتن، منتها 1070 از 980TI ضعیف تره و وقتی دارین هزینه میکنین غیر از 1080 نگیرید. به احتمال خیلی زیاد بودجه 30 40 تومنی برای کارت گرافیک ندارید برای همین سعی کنید  سه یا چهارتا 1080 رو بگیرید و ازشون استفاده کنید.(یا حداقل 2 تا) تا سرعت پردازشتون خیلی بالاتر بره. منتها اینجا به محدودیت 8 گیگ میخورید که خوب نیست. یعنی قدرت پردازشی بسیار بالاتر میره منتها دیگه 16 گیگ حافظه ندارید همون 8 گیگ از هر دو کارت قابل استفاده اس.
با تشکر از حسین عزیز
در تکمیل نظر ایشون بگم که البته امکان SLI کردن چند پردازنده گرافیکی جهت استفاده از حافظه پردازشی بیشتر هستش (مثلا ۸+۸) ولی چند جا دیدم که برای محاسبات و پردازش های کودا این کار توصیه نشده بود حالا اگر دوستان دقیق تر اطلاع دارند ممنون می شم که توضیح بدن
...