به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام
طبق مطالعه ای که من کردم شبکه ی CNN اصولن برای تشخیص مواردی استفاده شده که برای انسان کار راحتی است. مثلن گربه سگ و... یا حتی دیدم جایی روی دسته بندی انواع کاشی گرانیت استفاده شده است. (کاشی های گرانیت به حدودا 20 کلاس تقسیم می شوند که تفاوت دسته ها با هم زیاد هست و به راحتی با چشم قابل تشخیص اند )
سوال من این هست که آیا شبکه CNN روی مواردی که بسیار شبیه هم هستند که تشخیص آنها برای انسان هم نیاز به دقت زیاد دارد کاربرد دارد؟برای مثال دسته بندی سنگ مرمر(سنگ مرمر هم حدودا به 25 کلاس تقسیم می شود که تفاوت بین کلاس ها بسیار کم است و در حقیقت دسته های متفاوت شباهت بسایر زیادی به هم دارند.

توسط (105 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز

سلام
شبکه های کانولوشنی الگوهای موجود در تصویر ورودی را یاد می گیرند. ممکن است این الگوها به هم دیگر شبیه باشند ولی قطعا در آنها تفاوت هایی وجود دارد که انسان با دیدن آنها کلاس های مختلفی را تشخیص می دهند. هر چقدر برای انسان نیاز به دقت بیشتری برای تشخیص الگوها وجود داشته باشند در واقع متناسب با این موضوع است که الگو های موجود در کلاس های مختلف شباهت زیادی با هم دارند. به این نوع کارها که درون کلاسی شباهت زیادی وجود دارد fine-grained classification می گویند.

A survey on deep learning-based fine-grained object classification and semantic segmentation

توسط (830 امتیاز)
ممنون از پاسخگوییتون.مقاله مفیدی بود
...