به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام دوستان
من بانک اطلاعاتی از تصاویر اشخاص با زاویه های مختلف دارم بیش از یک میلیون تصویر
به دنبال یک فریم ورک اپن سورس هستم که از امکانات اون استفاده کنم
مواردی که مد نظر است عبارتند از
1- دوربین در مکانی خاص قرار داده شده اشخاص مختلفی از جلوی دوربین رد می شوند با استفاده از OPENCV تصویر صورت این افراد استخراج شود. (تا اینجای کار می دانم که توسط OpenCV قابل انجام است که یکی از بهترین ها در این زمینه است. اگر دوستان لینک Sampleی هم در این خصوص ارائه کنند عالی است)

2- بخش دوم کار اینجا است ، تصاویر استخراج شده در مرحله اول باید به فریم ورکی معرفی شود تا پس از بررسی در بانک اطلاعاتی یک میلیونی به ما بگوید که این تصویر مربوط به کدام شخص است. می خواهم بدونم آیا این فریم ورک مناسب این کار است
http://cmusatyalab.github.io/openface/
یا خود OpenCV برای اینکار قابلیتی دارد
مدت زمان سرچ چقدر است. آیا این فریم ورک ها را می توان بر روی GPU انجام داد اصلا برای انجام این کار فریم ورکی قوی وجود دارد (ترجیحا اپن سورس)

3- فرض کنید من بخواهم چند تصویر جدید به بانکم اضافه کنم (نفرات جدید) Train شدن مدل آیا باید دوباره به از کل نفرات انجام شود یا به ازای نفرات جدید . این Train شدن چقدر زمان می گیرید

4- اگر بخواهیم از این فریم ورک ها در دات نت استفاده کنم مثلا با API ی خاص
مثلا با OpenCV (نسخه مخصوص دات نت ) تصاویر استخراج و فریم ورک دیگری برای بررسی ارسال کنیم و نتیجه را اخذ کنیم آیا امکان پذیر است.

متشکرم

توسط (100 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

سلام.
1.تا جایی که من میدونم هیچ فریم ورک عمیق بصورت پیشفرض این امکان رو بشما نمیده . شما میتونید دو کار کنید.

* با یک روشی که دوست دارید عمیق یا غیر عمیق صورت افراد رو مشخص کنید و بعد بصورت بلادرنگ اون رو استخراج کنید.

** اگر عمیق میخواید کار کنید لازمه اش داشتن یه دیتاست صورت و غیر صورت هست تا face detection انجام بشه و بعد استخراج انجام بشه. یا اینکه یک معماری end to end طراحی کنید برای کشف و تشخیص.

2.من با openface کار نکردم معمولا بهترین جا برای این سوال user-group مربوطه است .
اما به غیر از این فریم ورک ، تمامی فریم ورکهای مطرح قابلیت اجرا بر روی GPU رو دارن اگر نداشته باشن بی مصرف هستن! و عمل face recognition هم شما میتونید با هر فریم ورکی مثل کفی تورچ تنسورفلو ثیانو .... انجام بدید .
3. در مورد اموزش تو این مورد ها شما باید اول با استفاده از مثلا شبکه کانولوشن فیچرهای مورد نظر رو بدست بیارید بعد از اون فیچرها با یه دسته بندی مثل svm برای اموزش استفاده کنید . آموزش مدل دوباره از اول با همه تصاویر انجام نمیشه معمولا مگه اینکه تعداد تصاویر بسیار کم و در حد تست و... باشه
زمان آموزش هم کاملا مرتبط با اندازه تصاویر معماری استفاده شده و سخت افزاری که ازش استفاده میشه هست.
4. در این مورد باید به فریم ورکی که ازش استفاده میکنید مراجعه کنید و ببینید آیا رپری برای دات نت ارائه میکنه یا نه . اگه نه باید ببینید از چه زبان دیگه ای (مثل سی++) پشتیبانی میکنن که بتونید بصورت غیرمستقیم ارتباط برقرار کنید.

توسط (4.3k امتیاز)
...