به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

+2 امتیاز

چرا از CNN برای طبقه بندی و استخراج ویژگی در تصاویر در کاربردهای متفاوت نسبت به دیگر روشهای یادگیری عمیق استفاده میشود؟ مزایا و دلایل اصلی استفاده از این روش چیست

توسط (110 امتیاز)

1 پاسخ

+3 امتیاز

سلام
در تصاویر علاوه بر وابستگی پیکسل ها بطور سطری آنها بطور ستونی هم به همدیگه وابسته اند پس اگر از مدلی استفاده کنیم که این دو وابستگی را بهتر یاد بگیره بهتر میشه ویژگی ها رو استخراج کرد. شبکه های convolutional از فیلتر هایی با ابعاد مثلا 3*3 یا n x n استفاده می کنند و این یعنی وابستگی سطری و ستونی پیکسل ها در لایه اول و همچنین وابستگی ویژگی های سطح بالاتر در لایه های بالاتر در نظر گرفته می شود. البته در لایه های بالاتر بعلت استفاده از لایه max-pooling‌ از قدرت یادگیری وابستگی مکانی ویژگی ها کاسته می شود. (که میشه گفت جز معایب این شبکه ها هستش) بعبارت دیگه در لایه های انتهایی شبکه مجموعه ای از ویژگی ها رو میبینه که براش مهم نیست از کجای تصویر امده و بر حسب این ويژگی ها کلاسبندی رو انجام میده که در بعضی کاربردها اصلا خوب نیست و لازمه بدونیم ويژگی از کجای تصویر امده.
ولی شبکه های بازگشتی برای یادگرفتن ويژگی ها در طول زمان (یا هرمیعار ترتیبی دیگر) طراحی شده اند و این شبکه ها میتوانند ويژگیهای کوتاه مدت و بلند مدت را در طول زمان یاد بگیرند. البته از این گونه مدل ها هم میتوان در تصاویر استفاده کرد ولی کارایی کمتری دارند.

توسط (830 امتیاز)
ویرایش شده توسط
...