به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سوال من اینه که آیا ما خروجی از لایه های کانولوشن میبینیم که بخواهیم و بتوانیم با روش دستی بافت به منظور ایجاد ویژگیهای بهتر ادغام کنیم و این ادغام چگونه صورت میگیرد دستوری برای ادغام ویژگی حاصل از کانولوشن و ویژگی دستی وجود دارد ؟

توسط (100 امتیاز)

2 پاسخ

0 امتیاز

سلام
معمولا ويژگی هایی که شبکه های cnn خروجی می دهند ویژگی های خوبی هستند.
با توجه به دانش بنده روش استانداردی برای ترکیب این دو ویژگی ها وجود ندارد. شما میتونید ویژگی های CNN و ویژگی های دست ساز رو ‌flat کنید و به هم متصل کنید و سپس همگی ویژگی ها را با هم کلاسبندی کنید.

توسط (830 امتیاز)
0 امتیاز

نقاط sift هر کدوم یک بردار ویژگی دارن که یک آرایه 128 تایی هست و فکر کنم که بتونید در مدلی که میخواهید آموزش بدید، به جای خروجی کانوولوشنها، این بردارهای sfit رو بگیرید (با دستورات مربوطه ش محاسبه کنید) و به عنوان ورودی تابع activation استفاده کنید. این ویژگی ها (اگر از تصویر در بیاد) اثر خیلی خوبی دارن ولی مشکلش اینه که در تصاویر با بافتهای ضعیف، ممکنه اصلا ویژگی ای پیدا نشه (ولی کانوولوشن به هر حال یه چیزی پیدا میکنه تو تصویر).
فریم ورک مد نظرتون رو من نمیدونم ولی هر چی که هست کافیه sift رو توی تصویر پیدا کنید (با opencv) و آرایه ویژگی ها رو به آرایه خروجی های مدل کانوولوشنی رو append یا concatenate کنید و به لایه بعدی (مثلا فولی کانکتد) بدید.

توسط (115 امتیاز)
...