به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام.وقت به خیر.ایا شبکه ی کانولوشن میتونه شبیه به اتفاقی که در فرایند recall مغز در موقع تجربه یک event (مثله دیدن یک تصویر) رخ میده,عمل بکنه؟

توسط (121 امتیاز)
در مورد امکان پیاده سازی فعالیت مغزی اتفاقا یکی از دوستان در گروه تلگرام یه مطلب در همین باره قرار دادن که چهارمین ابررایانه دنیا با 1 و نیم میلیون گیگابایت رم و 705 هزار هسته ، 40 دقیقه طول میکشه تا یک ثانیه فعالیت مغزی انسان رو شبیه سازی کنه! دقت هم دارید که نورون هایی که ما استفاده میکنیم و این همه شگفتی به بار اورده ساده ترین بازسازی از نورون عصبی موجود درمغز انسان هست! حالا شما در نظربگیرید همون پیچیدگی بخواد لحاظ بشه دیگه غیرقابل تصوره .
در مورد اینکه تو این حوزه کاری صورت گرفته یا خیر بله اگه سرچ کنید قطعا نتایج مختلفی میبینید اما تو حوزه ما فعلا بازخوردی نداشتن . بین فهمیدن یک موضوع و پیدا کردن بهترین راه برای مدل کردن اون در کامپیوتر خیلی تفاوت و راه هست .به همین خاطر هم نئوکاگنیترون هیچوقت نتونست مثل شبکه کانولوشن موفقیت کسب کنه .
ممنون ار پاسختون. بله.کاملا درست میفرمایید.و به خاطر همین ویزگی شبکه های کانولوشن بود که گفتم با ساز و کار فرایندهای مغزی بی شباهت نیست منتها با یه سری تفاوت ها.جسارتا ایا امکان دسترسی به این گروه نوروساینسی وجود داره؟
بسیار ممنونم.هدف من بیشتر گرفتن ایده از چگونگی انجام این فرایند ها در مغز  برا مسایلی مثله recall هستش نه چیادع سازی کل ساختار مغزی.مقالاتی دیدم که به نوعی پتانسیل پیاده سازی همچین عملکردی رو داشتن  که از پردازنده های خاصی با چیدمان خاص(مثلا برا هر استیج از یک  پردازنده ی جداگانه استفاده میکرد و چندین استیج رو پیاده سازی کرده بودند)استفاده میکردند منتها برای recognition.

لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید

...