به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

+1 امتیاز

با سلام
من یک شبکه عصبی عمیق دارم
میخوام به یک تعداد نامشخصی در یک تصویر ابجکت تشخیص بدهم.
نحوه کار به چه صورتی هستش؟ من چطور میتوانم از یک شبکه برای یک تصویر مثلا 5 خروجی بگیرم ولی برای یک تصویر دیگر
3 خروجی؟

ممنون

توسط (127 امتیاز)

3 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

شبکه های عصبی معمولی دارای لایه ی loss با تعداد خروجی ثابت هستند, درصورتی که شما نیاز داشته باشید که خروجیتون تعداد متغییری باشد یا اصطلاحا یک sequence از خروجی ها باشد باید از شبکه های عصبی recurrent استفاده کنید مثل RNN یا LSTM ها البته با لایه های convolution. اما این نوع تشخیص شی خیلی معمول نیست و استفاده نمیشود, یکی از روش های خوب و SOA فعلی YOLO هست.در روش YOLO کل تصویر در یک لحظه به شبکه عصبی داده می شود, و خروجی شبکه احتمال حضور شی در هریک از قسمت های تصویر هست (تصویر با یک grid به چندین قسمت تقسیم شده) که با اعمال یک threshold آبجکت های موجود شناسایی می شوند که با این روش تعداد شی های موجود در تصویر ورودی که تشخیص داده می شوند نامحدود هست.
enter image description here

توسط (397 امتیاز)
انتخاب شده توسط
ممنون از جوابتون.
ایا اشنایی به این الگوریتم دارید توضیح بدین و اینکه ایا روش سکمنتش که در فایل اموزشی دانشگاه استنفورد بود میتواند کمک کنه بهم یا نه؟
+1 امتیاز

سلام.
در تکمیل توضیحات خیلی خوب آقای فروزنده نژاد باید اینو اضافه کنم که SSD فعلا بهترین نتیجه رو ارائه میکنه و میتونید از اون استفاده کنید. برای دریافت کدها و نمونه ها و توضیحات نصب و ... میتونید اینجا کلیک کنید

توسط (4.3k امتیاز)
+2 امتیاز

در تکمیل توضیح دوستان الان نسخه جدید yolo با نام yolo9000 هستش که ادعا کرده بهترین نتایج رو داشته با سرعت پردازش بسیار بالاتر نسبت به روشهای مثل faster R-CNN یا حتی SSD .

https://pjreddie.com/darknet/yolo/

توسط (540 امتیاز)
...