به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

با سلام
تعداد feature map ها در google-net-v3 بعد از inception module چرا باید مدیریت بشن؟ و چطور مدیریت میشن؟
ممنونم

توسط (132 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام
در مقاله سوم ایده این بوده که به افراد یکسری شهودی ارائه بشه تا بتونن معماری اینسپشن رو بر اساس نیاز خودشون تغییر بدن. چون در مقاله های قبلی گفته نشد اگر کسی قصد کنه تغییری اعمال کنه از کجا شروع کنه و یا تاثیر تغییرات در هر بخش به چه صورتی خواهد بود.
اینجا سعی کردن یک شهودی ارائه کنن تا بشه با توجه به اونها در شرایط مختلف یک محقق یا یوزر دقت و سربار رو تحت کنترل در بیاره و چیزی که متناسب با نیاز خودش هست بدست بیاره.

توسط (4.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
سلامم
منون از پاسخگوییوتون. شما در بخشی از صحبتهاتون فرموده بودید که برای اینکه سربار پردازشی رو کم کرد بعد از inception module اگر اشتباه نکنم تعداد فیچر مپ ها رو نصف کنیم و برای این منظور از لایه کانولوشن با stride 2 استفاده کنیم یا برعکس down sample شده تعداد فیچرمپ ها رو باید دو برابر کنیم. میشه این بحث رو لطف کنید توضیح بدید؟
ممنون
سلام. متوجه شدم. شما اگه مقاله رو بخونید کاملا متوجه میشید.(بدون استثناء حتما سعی کنید هر مقاله ای صحبتش شد رو خودتون هم بخونید. حتما بخونید. با توضیحاتی که داده شد نباید مشکلی تو بحثا داشته باشید حتی اگرم بود پیگیری کنید تا برطرف بشه این باعث میشه دید خیلی خوبی پیدا کنید . معمولا در خیلی موارد بعضی بحثا خوب منتقل نمیشه. مثلا من خودم یا بخوبی درک نکردم یک مطلب رو و در بیانش بد اونو بیان میکنم از طرفی ممکنه کلا خیلی از نکات رو یادم بره که بگم (خودم خوندم اطلاع دارم اما موقع گفتن فراموش میشه به صد تا علت مختلف (تو کارگاه ما هم این زیاد اتفاق افتاد خیلی مطالب سرسری رد شدیم یا فرصت نشد توضیح کامل بدیم یا من کلا فراموش کردم که بگم) بگذریم.
 بحث اینه که ما به هر حال در یک شبکه باید اندازه فیچرمپ رو کاهش بدیم. در شبکه الان ما بلاکهای اینسپشن داریم . خب وقتی از یک بلاک به بلاک دیگه بخواییم بریم عمل کاهش ابعاد رو چطور انجام بدیم. پیشنهاد اینها این بوده . هر وقت شما اندازه یک توده رو مثلا نصف کردید برای اینکه این مساله باعث تاثیرمنفی در قدرت بازنمایی شبکه نشه بیایید اندازه فیچرمپها رو دوبرابر کنید. حالا گفتن با این حرف ما چندتا سناریو پیش رومون هست که اگه بخواییم در این حالت کمترین میزان سربار رو داشته باشیم گفتن که از روشی که صحبتش رفت استفاده کنید.
سلام
ممنون از توضیح خوبتون. این موضوع رو هم متوجه شدم
راستش مقالات رو خیلی وقت پیش خوندم و مفاهیم کلی رو اون موقع از همه شون دریافت کردم. اما درست میفرمایید سر فرصت دوباره باید خونده بشن.
متشکرم از لطفتون
...