سلام
توضیح واضح نیست. من یکسری برداشت کردم و بر اساس اونها مطالبی رو خدمت شما عرض میکنم
اولا برای کلاسها شما هر کلاسی دارید رو لحاظ میکنید مثلا عرض میکنم شما 100 شی(کلاس) دارید اما در آموزش چیزی که شما با اون مواجه هستید 20 کلاس هست مثلا شی 10 شی 11 12 13 بعد شی 30 32 40 و بعد به همین صورت تا 20 شی(کلاس) بشن. در زمان ترینینگ شما میتونید خیلی راحت 1 تا 20 رو استفاده کنید یعنی کلاس 0 اشاره به شی 10 کلاس 1 اشاره به شی 11 و الی اخر. و بعد از ترینینگ خودتون یک نگاشت انجام بدید (چون میدونید کلاس 0 شما به کدوم شی اشاره داشته و درنتیجه مشکلی ندارید) به اون 100 کلاس اگر نیازتون این باشه (مثلا بگید پیش بینی 1 مربوط به بیماری ایکس هست پیش بینی 19 ام مربوط به بیماری مثلا انفولانزا) .
در مورد مساله رشد که مطرح کردید این رو باید فرموله کنید. این رشد یه مفهوم سطح بالاست که شما با توجه به اون دارید خودتون تشخیص میدید اینو باید یکجور به شبکه بفهمونید. مثلا عرض میکنم . شما میگید رفته رفته یک کلاس از 1 میشه کلاس 2 . خب این مثل این میمونه که بگیم ما یک کلاس بچه داریم رفته رفته بچه بزرگ میشه اون میشه نوجوان بعد میشه بزرگسال. خب این خودش سه تا کلاس مجزاس. میشه اینطور بهش نگاه کرد که شما اول یک تشخیص کلی یا عمومی میدید بعد میتونید دقیق بشید ببینید مثلا بطور دقیق این جزو کدوم گروه بحساب میاد. مثلا همون نوجوان بحساب بیاریم یا جوان یا میانسال . اما این لازمه اش مشخص کردن از سمت شماست . یعنی یک حدی قرار بدید که آستانه تغییر مشخص باشه.کی بگیم کلاس 1 هست کی کلاس 2 کی کلاس 3 و شبکه با توجه به اون کارش رو شروع کنه.
با توجه به این مساله ، کماکان شما با یک مساله دسته بندی مواجه هستید اما دسته بندی شما میتونه جزئی تر بشه . یعنی ابتدا یک دسته کلی هست و بعد زیر دسته های جزئی تر از اون دسته کلی باید تشخیص داده بشن.
نمیدونم منظور شما رو درست متوجه شدم یا نه .اگر نه بحث شما باید بیشتر باز بشه چون تنها خودتون اشراف کامل دارید و توضیح بیشتری باید داده بشه تا ما هم به درکی از کار برسیم تا بشه کمک و یا راهنمایی ولو حداقلی بکنیم .