Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/ustmbir/domains/deeplearning.ir/public_html/qa/qa-include/qa-base.php on line 1177
بازگشت اطلاعات در تسک قطعه بندی یا همان seqmentation - پرسش و پاسخ یادگیری عمیق
به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام عرض ادب
دوستانی فرض کنید ما یکسری مسیری رو طی کردیم همان مسیر کاهش رزولوشن و سپس از یک جایی به بعد افزایش رزولوشن خواهیم داشت تا اینکه به سایر تصویر ورودی برسیم
سوالم اسن هست که فرضا ما یکسری مسیر رو طی کردیم که رزولوشن به یک جایی رسیده که اطلاعات ابجکت های کوچک از بین رفته حالا در مسیر بعدی که افزایش رزولوشن داریم این اطلاعات ابجکت های کوچک که از بین رفته چجوری برمیگرده ؟ یا اینکه برنمیگردن اونا؟

توسط (389 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

ببینید اگر موقعی که در مسیر contraction یا همون کوچک شدن اندازه فیچر مپ هامون حرکت میکنیم، در واقع داریم what رو زیاد میکنیم و where رو کمتر میکنیم. what یعنی اطلاعاتی که از ورودی استخراج میکنیم. و where یعنی این اطلاعات استخراج شده برای کجای ورودی هستند. حالا در مسیر افزایش سایز فیچر مپ دقیقا برعکس این قضیه اتفاق میوفته. یعنی اون what ها رو میاره میذاره سرجاش.
خب میدونی اگه معماری های مثل u-netو یا fcn رو دیده باشی در مسیر کوچک شدن افزایش عمق فیچر مپ داریم که همون اطلاعات تصویر هستش و استک میکنه.
این افزایش عمق یه اطلاعات ابجکت ها رو در هر عمق هایی از هر لایه PUSH میکنه.

توسط (105 امتیاز)
بنظر من این چیز غلطی هست که بگیم با افزایش عمق فیچرمپ ها میشه اطلاعات آبجکت های کوچک رو capture کرد . چون بلاخره من فرضا به یه لایه ایی که میرسیم یک downsapling مشخصی نسبت به تصویر اصلی داره فرضا 32 حالا این داره نسبت به تصویر اصلی 32 برابر اطلاعات رو دور میریزیه اگر ابجکتی تو این سایز باشد بلاخره باید از دست بره
...