به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

0 امتیاز

سلام به همه دوستان
من تازه می خوام deeplearning رو شروع کنم. می خواستم ببینم آیا کسی با بسته DeepLeanring4J کار کرده ؟ آیا پیشنهاد می کنید روی این وقت بزارم یا اینکه از caffe یا tensorflow استفاده کنم.
خیلی ممنون.

توسط (102 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

این فریم ورک یکی از بهترین هاست و پشتیبانهای قوی ای داره . بعنوان مثال ناسا یکی از استفاده کننده های این فریم ورک هست.
هر کدوم از این فریم ورکها/کتابخونه ها نکات مثبت/منفی خاص خودشون رو دارن . بعنوا مثال کفی خیلی ساده اس اما مستندات خیلی ضعیفی داره . از اون طرف تنسورفلو خیلی داره گسترش پیدا میکنه و مستندات خیلی خوبی هم داره و میشه و ...
در کل کلا پیشنهاد میشه کسی که میخواد تو این حوزه کار کنه یک آشنایی کلی با نمونه های مطرح داشته باشه و یکی رو بصورت تخصصی کار کنه که اگر نیاز به استفاده از ابزار دیگه ای شد براحتی و صرف زمان کمتر بتونه به هدفش برسه .
مستندات Deeplearning4J اون اوئل نسبت به تمام فریم ورکهای موجود بهتر بود خیلی بهتر بود و این یک اصل اولیه بود براشون . الان بنظرم یکم کمرنگ شده شاید بخاطر توسعه های بیشتر تو بخشهای دیگه اس چون گستره زیادی از معماری ها و روشها رو پشتیبانی میکنه. برای کسی که با جاوا یا بیگ دیتا کار میکنه میتونه گزینه خیلی خوب و ایده آلی در درازمدت باشه .
اما برای کسی که تازه میخواد شروع بکار بکنه بنظر من تنسورفلو انتخاب خیلی عاقلانه تر میتونه باشه. یک تازه کار به بیشترین چیزی که نیاز داره منابع یادگیری و رفع مشکلشه برای همین مستندات آموزش های مختلف و همینطور جامعه کاربری برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال خیلی حیاتیه .
تنسورفلو توسط گوگل پشتیبانی میشه و از وقتی که اوپن سورس شد مثل بمب صدا کرده و چون گوگل ازش پشتیبانی میکنه جامعه کاربری اون بشدت زیاد شده و در حال افزایشه . آموزش های خیلی زیادی هم براش اومده و داره میاد کتاب های اموزشی هم همینطور. هیچ کدوم از این موارد در مورد هیچکدوم از فریم ورکها /کتابخونه هایی که من میدونم به این اندازه و شدت نبوده تا بحال. مثلا سعی کنید همین میزان اموزش رو برای کفی یا تورچ یا حتی DeepLearning4J پیدا کنید! خیلی کمترن.
به همین علت شروع با تنسورفلو برای یک تازه کار میتونه انتخاب خوبی باشه .
کفی خیلی خوب و ساده اس ، برای آشنایی اولیه فرد اونو یاد بگیره خوبه اما برای درازمدت من پیشنهاد نمیکنم مگر اینکه اختصاصی با شبکه کانولوشن بخواد کار کنه و یا مستنداتش جامع و خوب بشه. یا اینکه بطور خاص سرو کارش با کفی یا مشتقات اون باشه.
چون زمان خیلی مهمه و تاجایی که ممکنه فرد باید بدنبال رسید به هدف در کوتاه ترین زمان ممکن باشه.
بعد از اینکه به یک سطح مناسب فرد رسید اون وقت میتونه براحتی از ابزارهای دیگه هم استفاده کنه.
در نهایت این رو هم باید بگم که ممکنه نظر دیگران متفاوت از این باشه که منطقی هم هست و این چیزا علاوه بر یکسری مسائل و موارد منطقی به ترحیجات شخصی افراد هم وابسته اس.

در آخر هم تا یادم نرفته باید بگم تو سایت DeepLearning4J یه قیاس از این فریم ورک با فریم ورکهای مطرح قرار داده شده که آقا محسن هم تو گروه قبلا یادمه گذاشته بود. شما به نکات قوت Deeplearning4J توجه کنید تو اون قیاس ها و نکات منفی مطرح شده برای فریم ورکای دیگه رو در نظر نگیرید زیاد چون بعضی ها بروز نشدن و از طرفی بعضی موارد هم پیاز داغش رو زیاد کردن اینا:)

توسط (4.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
ممنون. لطف کردید.
خواهش میکنم.
...