به بخش پرسش و پاسخ یادگیری عمیق خوش آمدید,
این نسخه آزمایشی سایت است.
لطفا به نکات زیر توجه کنید:
  • برای ارتباط با مدیران میتوانید از صفحه مدیران اقدام کنید.
  • سوال و جواب ها باید به زبان فارسی باشند. استفاده از زبان انگلیسی یا فینگلیش برای پاسخ دادن مجاز نیست.
  • لطفا بعد از پرسش سوال لینک سوال خود را در گرو تلگرام (Iran Deep Learning Group) معرفی کنید تا سریعتر به جواب برسید. برای دسترسی به آخرین لینک از منابع یادگیری استفاده کنید
  • لطفا بجای عکس از متن استفاده کنید. اگر متون طولانی هستند از سایت pastebin.com برای اپلود استفاده کرده و لینک حاصل را در سوال خود قرار دهید. برای قرار دادن تصویر ، از بخش ارسال تصویر ادیتور سایت استفاده کنید.
  • بعد از دریافت پاسخ، بهترین پاسخ را از طریق کلیک بر روی علامت تیک انتخاب کنید
  • اگر با خطا و یا مشکلی مواجه شدید از بخش تماس با ما در انتهای صفحه و یا ایمیل Coderx7@gmail.com موضوع را اطلاع دهید.

با تشکر

دسته بندی ها

+1 امتیاز

برای مدل کردن Sequence‌ها و مسائلی که Time Series هستند یکی از مدل‌هایی که میشه استفاده کرد LSTM‌ها هستن.
از طرفی همه مثال‌هایی که من دیدم univariate time series بودن یعنی ما فقط یه sequence داریم و میایم واسه اون یه دونه sequence از LSTM برای پیش‌بینی یا اهداف دیگه استفاده می‌کنیم (مثل دیتاست ECG)
حالا فرض کنیم ما multivariate time series داریم که به جای یه sequnce، چند تا sequence جداگانه داریم (چندین feature)؛ چطوری می‌تونیم این دو تا sequence رو با هم با استفاده از LSTM آموزش داد.
در حقیقت می‌خوایم از دو تا sequence که میشه بهشون به چشم دو تا feature نگاه کرد استفاده کنیم تا بتونیم Anomaly Detection انجام بدیم؟ (مثل دو تا sequence شبیه ECG)

کاری که خودم کردم تا حالا این بوده که جدا جدا train کردم این دو تا sequence رو ولی اگه سیستم بتونه این دو تا feature رو با هم یاد بگیره به احتمال بالا خروجی بهتری میده.

توسط (115 امتیاز)

2 پاسخ

0 امتیاز

سلام. این مساله ای است که بنده هم در حال حاضر باهاش درگیرم. چیزهایی که درباره اش تا به حال خوندم اینه که اولا طبیعتا باید حجم داده های زیاد باشه و واقعا وابستگی و نظمی بین داده ها وجود داشته باشه. در واقع مساله ی سری زمانی و پیش بینی اش، شبیه به مساله ی فریم پردیکشن در ویدیو میشه. و باز هم در quora خوندم که با رعایت شرط های بالا این کار شدنیه و میشه از LSTM استفاده کرد.

توسط (103 امتیاز)
+1 امتیاز

بله چنین کاری ممکن هست. در حالت عادی بعضی از پیاده سازی های lstm از multiple input پشتیبانی میکنند اما در حالت پیشرفته تر که به تصاویر و ویدیو ها هم تعمیم پیدا میکنه میتونید از Multi Dimensional LSTM استفاده کنید که در این مقاله توضیح داده شده است.

توسط (397 امتیاز)
...